Nawigacja

Opis produktu


Yamaha DME64N cyfrowe urządzenie miksujące

Yamaha DME64N cyfrowe urządzenie miksujące

Yamaha DME64N cyfrowe urządzenie miksujące

YAMAHA DME64N – cyfrowe procesory wielozadaniowe
Urządzenie umożliwia budowę i sterowanie przy pomocy komputera PC dowolnym systemem elektroakustycznym składającym się z niżej wymienionych elementów:
• miksery automatyczne i matryce mikserskie,
• korektory graficzne i parametryczne,
• filtry LPF, HPF, BPF itp.,
• procesory dynamiki (kompresor, limiter, bramka szumów, ducker, ekspander, de-esser),
• linie opóźniające (sumarycznie do 80 s),
• zwrotnice i procesory głośnikowe (charakterystyki: Linkwitz-Riley, Butterworth, Bessel),
• procesory multiefektowe,
• krosownice,
• panoramowanie LR, 3.1, 5.1,
• mierniki wartości szczytowej sygnału,
• i inne…

Specyfikacja
• Połączenie kaskadowe: do 8 urządzeń, co daje 512 wejść i 512 wyjść
• Kontrola parametrów: za pośrednictwem złącz GPI 16 wejść i wyjść GPI, oraz protokołu MIDI
• Kontrola z komputera PC:za pośrednictwem złącza RS, USB, sieci Ethernet
• Liczba konfiguracji zapisywanych w urządzeniu 16 (uzależnione od wielkości konfiguracji)
• Liczba scen dla każdej z konfiguracji 990 (uzależnione od wielkości konfiguracji)
• Częstotliwość próbkowania
wewnętrzna: 44.1 kHZ, 48.0 kHz, 88.8 kHz, 96.0 kHz
zewnętrzna: 39.69÷50.88 kHz, 79.39÷101.76 kHz
• Opóźnienie sygnału < 0,5 ms @ fS=96 kHz przy połączeniu bezpośrednim wejścia i wyjścia
• Złącze GPI (IN, OUT, +V, GND) 16, +V: max 6 mA (kanał 1¸15), max 30 mA, (16 kanałów)
• Złącze BNC WORD CLOCK wejście załączane, wyjście, impedancja 75 W
• Wzmocnienie napięciowe 60 dB
• wyjście słuchawkowe TRS umieszczone na przednim panelu
• Wymiary: szerokość: 480 mm wysokość: 145 mm
• Waga: 9,5 kg
• Pobór moc: 80 W

RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ DME64N
DME można używać jako urządzenia zarządzającego całym systemem nagłaśniania budynku. System taki oprócz DME zawiera jedynie rejestratory, mikrofony, wzmacniacze mocy i zestawy głośnikowe. W takiej konfiguracji DME pracuje m.in. w systemie nagłaśniania Krytej Pływalni AWF we Wrocławiu.

Moduły procesorów głośnikowych sprawiają, że DME znakomicie nadaje się do pełnego zarządzania zestawami nagłośnieniowymi. Możliwe jest wręcz niezależne kontrolowanie sygnału wysyłanego do poszczególnych urządzeń głośnikowych. Kontrola ta nie dotyczy tylko podziału z możliwość wyboru charakterystyki, częstotliwości odcięcia i nachylenia zbocza, lecz również opóźnień, dynamiki i korekcji. Takie zastosowanie DME znalazło w systemie nagłaśniania Studia Koncertowego S1 im. Witolda Lutosławskiego w PR Warszawa.

Możliwość wykorzystania wielu różnorodnych modułów występujących w elektroakustyce w postaci niezależnych urządzeń umożliwia wykorzystywanie DME jako racka pełnego urządzeń peryferyjnych dla konsolety fonicznej np. podczas koncertu. DME jest w ten sposób wykorzystywane m. in. przez firmę nagłośnieniową GMB Pro Sound.

DME64N w podstawowej konfiguracji nie posiada gniazd we/wy. Uzyskuje się je poprzez dodanie kart we/wy mini-YGDAI. Na panelu tylnym urządzenia znajdują się sloty umożliwiające zamontowanie maksymalnie 4 takich kart. Formaty oferowane przez te karty podano w tabeli.
W przypadku konieczności zrealizowania dużej ilości we/wy analogowych lub chęci skorzystania z wejść mikrofonowych należy zastosować zewnętrzne 8 kanałowe przetworniki AD lub DA Yamaha AD8HR lub Yamaha DA824. Urządzenia te są łączone w formacie AES/EBU przy wykorzystaniu wspomnianych kart mini-YGDAI wstawionych do DME
Przedwzmacniacz mikrofonowy z wbudowanym przetwornikiem AD Yamaha AD8HR umożliwia niezależną dla każdego kanału kontrolę załączania zasilania phantom oraz poziomu wzmocnienia wstępnego gain.
Pamięć wewnętrzna cyfrowego procesora wielozadaniowego umożliwia zapamiętanie maksymalnie 16 konfiguracji. Pod pojęciem tym rozumie się dobór poszczególnych bloków funkcjonalnych oraz sposób połączenia pomiędzy wirtualnymi gniazdami tychże urządzeń. Równocześnie pamięć DME umożliwia zapisywanie 990 kompletów ustawień wszystkich parametrów urządzeń wykorzystanych w każdej z dwóch konfiguracji. Ustawienia te nazywane są scenami.
W przypadku korzystania z komputera istnieje możliwość zapisywania i wczytywania dowolnej ilości konfiguracji i scen. Takie rozwiązanie sprawia, że DME jest bardzo wygodne w zastosowaniu w aplikacjach koncertowych, gdzie może powstać możliwość wykorzystania konfiguracji stworzonych w przeszłość na potrzeby danego artysty, czy też obiektu. Należy zaznaczyć, że możliwość magazynowania konfiguracji i scen jest bardzo przydatna przy wykorzystywania DME przez wielu realizatorów.

Do nowych procesorów wielozdaniowych DME64N można podłączyć sterowniki w postaci paneli sterujących wyposażonych w potencjometry suwakowe i przyciski. Panele te są wykonane w dwóch wersjach:
ICP1 – panel z wyświetlaczem i pokrętłami, który podłącza się do DME za pośrednictwem sieci Ethernet, CP4SF, CP1SF, CP4S – panele podłączane do DME za pośrednictwem portów GPI.

Sterowniki umożliwiają kontrolę dowolnie wybranego parametru (np.: poziom sygnału w kanale, przywołanie sceny, wyciszenie sygnału w kanale itp.)



Yamaha DME64N cyfrowe urządzenie miksujące

Yamaha DME64N cyfrowe urządzenie miksujące

YAMAHA DME24N, DME64N – cyfrowe procesory wielozadaniowe
Urządzenie umożliwia budowę i sterowanie przy pomocy komputera PC dowolnym systemem elektroakustycznym składającym się z niżej wymienionych elementów:
• miksery automatyczne i matryce mikserskie,
• korektory graficzne i parametryczne,
• filtry LPF, HPF, BPF itp.,
• procesory dynamiki (kompresor, limiter, bramka szumów, ducker, ekspander, de-esser),
• linie opóźniające (sumarycznie do 80 s),
• zwrotnice i procesory głośnikowe (charakterystyki: Linkwitz-Riley, Butterworth, Bessel),
• procesory multiefektowe,
• krosownice,
• panoramowanie LR, 3.1, 5.1,
• mierniki wartości szczytowej sygnału,
• i inne…

Specyfikacja
• Połączenie kaskadowe: do 8 urządzeń (DME64N), co daje 512 wejść i 512 wyjść
• Kontrola parametrów: za pośrednictwem złącz GPI (DME64N – 16 wejść i wyjść GPI, DME24N – 8 wejść, wyjść GPI) oraz protokołu MIDI
• Kontrola z komputera PC:za pośrednictwem złącza RS, USB, sieci Ethernet
• Liczba konfiguracji zapisywanych w urządzeniu 16 (uzależnione od wielkości konfiguracji)
• Liczba scen dla każdej z konfiguracji 990 (uzależnione od wielkości konfiguracji)
• Częstotliwość próbkowania
wewnętrzna: 44.1 kHZ, 48.0 kHz, 88.8 kHz, 96.0 kHz
zewnętrzna: 39.69÷50.88 kHz, 79.39÷101.76 kHz
• Opóźnienie sygnału < 0,5 ms @ fS=96 kHz przy połączeniu bezpośrednim wejścia i wyjścia
• Złącze GPI (IN, OUT, +V, GND) 16 (DME64N) × 8 (DME24N), +V: max 6 mA (kanał 1¸15), max 30 mA, (16 kanałów)
• Złącze BNC WORD CLOCK wejście załączane, wyjście, impedancja 75 W
• Wejścia analogowe (DME24N) 8 wejść mikrofonowo-liniowych na złączach EURO
• Wzmocnienie napięciowe 60 dB
• Wyjścia analogowe (DME24N) 8 wyjść liniowych na złączach EURO
• Całkowite zniekształcenia harmoniczne 0,1% od wejścia do wyjścia analogowego dla sygnału +14dBu (DME24N)
• Dynamika (DME24N) 106 dB
• wyjście słuchawkowe TRS umieszczone na przednim panelu
• Wymiary: szerokość: 480 mm wysokość: 145 mm (DME64N), 101 (DME24N) głębokość: 411 mm
• Waga (DME64N) 9,5 kg, (DME24N) 8 kg
• Pobór mocy, zasilanie 230V, (DME64N) 80 W, (DME24N) 75 W

RÓŻNORODNOŚĆ ZASTOSOWAŃ DME64N, DME24N
DME można używać jako urządzenia zarządzającego całym systemem nagłaśniania budynku. System taki oprócz DME zawiera jedynie rejestratory, mikrofony, wzmacniacze mocy i zestawy głośnikowe. W takiej konfiguracji DME pracuje m.in. w systemie nagłaśniania Krytej Pływalni AWF we Wrocławiu.

Moduły procesorów głośnikowych sprawiają, że DME znakomicie nadaje się do pełnego zarządzania zestawami nagłośnieniowymi. Możliwe jest wręcz niezależne kontrolowanie sygnału wysyłanego do poszczególnych urządzeń głośnikowych. Kontrola ta nie dotyczy tylko podziału z możliwość wyboru charakterystyki, częstotliwości odcięcia i nachylenia zbocza, lecz również opóźnień, dynamiki i korekcji. Takie zastosowanie DME znalazło w systemie nagłaśniania Studia Koncertowego S1 im. Witolda Lutosławskiego w PR Warszawa.

Możliwość wykorzystania wielu różnorodnych modułów występujących w elektroakustyce w postaci niezależnych urządzeń umożliwia wykorzystywanie DME jako racka pełnego urządzeń peryferyjnych dla konsolety fonicznej np. podczas koncertu. DME jest w ten sposób wykorzystywane m. in. przez firmę nagłośnieniową GMB Pro Sound.

DME64N w podstawowej konfiguracji nie posiada gniazd we/wy. Uzyskuje się je poprzez dodanie kart we/wy mini-YGDAI. Na panelu tylnym urządzenia znajdują się sloty umożliwiające zamontowanie maksymalnie 4 takich kart. Formaty oferowane przez te karty podano w tabeli.
W przypadku konieczności zrealizowania dużej ilości we/wy analogowych lub chęci skorzystania z wejść mikrofonowych (nie dotyczy DME24N) należy zastosować zewnętrzne 8 kanałowe przetworniki AD lub DA Yamaha AD8HR lub Yamaha DA824. Urządzenia te są łączone w formacie AES/EBU przy wykorzystaniu wspomnianych kart mini-YGDAI wstawionych do DME
Przedwzmacniacz mikrofonowy z wbudowanym przetwornikiem AD Yamaha AD8HR umożliwia niezależną dla każdego kanału kontrolę załączania zasilania phantom oraz poziomu wzmocnienia wstępnego gain.
Pamięć wewnętrzna cyfrowego procesora wielozadaniowego umożliwia zapamiętanie maksymalnie 16 konfiguracji. Pod pojęciem tym rozumie się dobór poszczególnych bloków funkcjonalnych oraz sposób połączenia pomiędzy wirtualnymi gniazdami tychże urządzeń. Równocześnie pamięć DME umożliwia zapisywanie 990 kompletów ustawień wszystkich parametrów urządzeń wykorzystanych w każdej z dwóch konfiguracji. Ustawienia te nazywane są scenami.
W przypadku korzystania z komputera istnieje możliwość zapisywania i wczytywania dowolnej ilości konfiguracji i scen. Takie rozwiązanie sprawia, że DME jest bardzo wygodne w zastosowaniu w aplikacjach koncertowych, gdzie może powstać możliwość wykorzystania konfiguracji stworzonych w przeszłość na potrzeby danego artysty, czy też obiektu. Należy zaznaczyć, że możliwość magazynowania konfiguracji i scen jest bardzo przydatna przy wykorzystywania DME przez wielu realizatorów.

Do nowych procesorów wielozdaniowych DME24N i DME64N można podłączyć sterowniki w postaci paneli sterujących wyposażonych w potencjometry suwakowe i przyciski. Panele te są wykonane w dwóch wersjach:
ICP1 – panel z wyświetlaczem i pokrętłami, który podłącza się do DME za pośrednictwem sieci Ethernet, CP4SF, CP1SF, CP4S – panele podłączane do DME za pośrednictwem portów GPI.

Sterowniki umożliwiają kontrolę dowolnie wybranego parametru (np.: poziom sygnału w kanale, przywołanie sceny, wyciszenie sygnału w kanale itp.)



Tylny panel

Tylny panel








Yamaha DME64N

With unparalleled DSP power the Yamaha DME64N Digital Mixing Engines offer customizable audio system solution for a wide range of applications. This versatile mixing engine offer an impressive array of DSP components that can be combined and programmed to precisely accommodate just about any audio requirements - even in highly complex systems. Superior sound quality, generous DSP power, extensive scalability, and network capability - all supported by an intuitive interface - offer unprecedented freedom and efficiency for designing audio systems for installations and live sound.

• It's no secret that Yamaha digital mixing consoles are favored by leading professionals for live sound and studio recording applications. Yamaha DME mixing engines benefit from the same cutting-edge audio technology and attention to details that make a real difference in sound and performance. DME64N deliver faultless precision and reproduction fidelity with optimally-tuned 24-bit, 96-kHz digital processing

• The DME64N has four rear-panel expansion slots that accommodate Mini-YGDAI I/O cards. Slot supports up to 8 analog inputs or outputs when fitted with precision A/D or D/A cards, or up to 16 channels of digital I/O in AES/EBU, ADAT, or TASCAM format. With it's four expansion slots the DME64N can support up to 64 channels of I/O. For even larger systems up to eight DME64N units can be cascaded to provided a massive 512 digital inputs and 512 digital outputs, or 128 analog inputs and 128 analog outputs

• Selected DME64N parameters can be directly controlled from the PM5D Digital Mixing Console for seamless, efficient operation. This capability is particularly useful in situations where the DME unit is located away from the optimum listening position, allowing parameters to be adjusted without having to leave the main console position

• The DME64N offer a comprehensive selection of control interfaces for use with a wide variety of equipment. The DME64N has 16 GPI input and output terminals. RS232C/RS422 ports allow direct connection to remote control units and computers, USB ports allow direct hookup with most modern computers, and MIDI terminals can be used for synchronization and control with musical instruments, sequencers, and lighting controllers

• Large, easy-to-read LCD display panels and a comprehensive selection of panel controls make the DME64N easy to operate. The front panel even includes a headphone jack and level control for convenient monitoring

• The DME64N as well as the ICP1 Intelligent Control Panel, can display scene and function names in 5 languages: English, Japanese, French, German, and Spanish. All three models offer a user-friendly interface for smooth operation regardless of the user's level of skill or experience

• Yamaha DME processors include a variety of components for an extensive range of applications. There are crossovers and other speaker processing essentials. Dynamics processors such as companders, compressors, and gates are indispensable for general audio processing. EQ is necessary in most applications, so a dazzling array of equalizers is provided. WAV players, event schedulers, and other functions provide advanced capabilities and operability for commercial installations. For effortless speech processing there's Auto Gain Control. A Room Combiner facilitates flexible zoning for applications such as hotels and banquet halls. And automated functions like the Program Ducker can be a huge advantage for live broadcasts

• A number of matrix mixers with up to 64 x 64 matrix mixing capability are included. There's also a Delay Matrix Mixer that provides delay parameters for each matrix point, enabling level control and time alignment in a single convenient component

• DME processors include everything needed for precision speaker tuning and room matching: versatile crossover processors with APF (All Pass Filter for phase control), horn EQ, delay, limiter functions and more

• Auto Gain Control - This function automatically adjusts gain to maintain a consistent level even if the volume of a speaker's voice varies, for example. An indispensable function for meeting rooms and conferences

• The Program Ducker component features significantly longer attack and release times. Mono and stereo types can be flexibly configured to accommodate a wide range of applications

• The Ambient Noise Compensator component can be used to measure ambient noise levels and automatically and dynamically adjust the program level for optimum balance and intelligibility


Specification:

• The number stored in your device configuration: 16 (depending on the size of the configuration)
• The number of scenes for each configuration: 990 (depending on the size of the configuration)
• Sampling frequency:
- Internal: 44.1 kHz, 48.0 kHz, 88.8 kHz, 96.0 kHz
- Outside: 39.69 ÷ 50.88 kHz, 79.39 kHz ÷ 101.76
• Signal delay <0.5 ms @ fS = 96 kHz with a direct connection inputs and outputs
• GPI connector (IN, OUT + V, GND) 16 + V: max 6 mA
• BNC WORD CLOCK input activated, the output impedance of 75W
• Voltage gain of 60 dB
• TRS headphone jack located on the front panel
• Dimensions: Width: 480 mm Height: 145 mm
• Weight: 9.5 kg
• Power output: 80W


Szukaj produktu: